Gyors navigáció
Vállalkozóként az egyik legnagyobb kihívás az ügyfélszerzés és az ügyfélmegtartás. Ezen dolgozunk folyamatosan. Általában ezt a tevékenységet online eszközök igénybevételével végezzük. A kapcsolatépítésnek a legjobb módja mégis a személyes ajánlás. Erre tökéletes alkalom akár a karácsonyi party is. Mit csinálj, hogy kapcsolatokkal telve térj haza egy ilyen rendezvényről? Erről szól ez a cikk.
Egész évben az online kapcsolatépítést helyezzük előtérbe
Ez nem véletlen, hiszen automatizálható. Ma már minden, magára adó vállalkozás jelen van az interneten. Van weboldalunk, Facebook, Instagram, Pinterest, stb oldalunk. A tartalmaink írásánál figyelünk a keresőszavakra (SEO), mérjük a honlapunk látogatottságát, hirlevéllistát építünk, sales funneleket alkalmazunk a látogatók ügyféllé-vásárlókká konvertálásához. Mindezt azért tesszük, mert ma már az minden második ember a keresőprogamokat, azaz az internetet használja ajánlatkérésre.
A maradék 50% viszont az ismerősei ajánlásában bízik
A Brillit Kft felmérése szerint a megkérdezettek 57 százaléka az ismerősein keresztül találja meg üzleti partnereit. Ez nem meglepő, hiszen a mai rohanó világban a rokonokban, haverokban, barátokban bízunk meg a leginkább. A megkérdezettek átlagosan 2,6 órát töltenek új kapcsolatok építésével. Ebből is látszik, hogy milyen fontos szerepet tölt be az életünkben az ismerkedés.
Hogyan válik hasznodra a partykon való részvétel?
A kellemes összekötöd a hasznossal. Egy üzleti összejövetelen többet érhetsz el egy laza hangulatú személyes kapcsolatépítéssel, mint máskor hónapokon át az üzleti kommunikáció fentebb említett módszereivel.
Ha megbízható üzleti partnereket, ügyfeleket szeretnél, így készülj a rendezvényre.
Érkezz korán!
Bár a NÖVÖK Vállalkozónői Karácsonyi party nem műsoros évzáró buli, azért nem árt, ha oda sem utolsóként érkezel. Ha pedig műsoros az est, akkor pláne érdemes előbb érkezned. Ezzel a lépéssel az időben, vagy netán későn érkezőket már „bennfentesként” fogadhatod, s persze sokkal több időt tudsz a kapcsolatépítésre fordítani.
Légy nyitott!
Ha introvertált vagy, nehezedre eshet az ismerkedés, beszélgetések kezdeményezése. No, de mi bajod lehet egy ilyen rendezvényen? Maximum bővül az ismeretségi köröd néhány jófej emberrel.
Egy példa erre: júniusban Neisz Laura lámpalázszelídítő tartott a NÖVÖK Vállalkozónői Klubban egy minitréninget. Ezen az eseményünkön részt vett egy fiatal ügyvédlány, aki olyan nagyon dadogott, hogy a bemutatkozását sem tudta összefüggően elmondani. Bátor volt. Leküzdötte a félelmét, hogy beszélnie, sőt több és ráadásul idegen ember előtt kell beszélnie. Az már csak a hab atortán, hogy a minitréning végén, értsd 2 feladat elvégzése után, sokkal lazább volt a fiatal lány, folyékonyabban mondta el a „mit viszel ma innen haza?” kérdésre a válaszát. Ezt átélni libabőrös élmény volt. S mi a tanulság? Ez a fiatal vállalkozó eljött egy rendezvényre, leküzdötte a félelmét, és egy élménnyel, valamint egy tuti kapcsolattal tért haza. Azért egy tuti kapcsolattal, mert a tréner személyében talta meg azt a szakembert, aki a problémájára (lámpalázas dadogás) megoldást tud adni. Persze a többi résztvevő is új élménnyel és új kapcsolatokkal is tért haza.
Törd fel a jeget!
Egy partyn rengeteg idegen ember jöhet össze. Ilyen helyzetben kezdeményezz olyan témákban beszélgetést, amiről mindenki szeret beszélni.
A NÖVÖK Vállalkozónői Karácsonyi Partyn a sikereidről fogunk első sorban kérdezni :-). Mi volt az idei éved legnagyobb sikere? Ha elmeséled, veled együtt örülünk :-).
Miről lehet még beszélgetést kezdeményezni? A party helyszínéről, a felszolgált ételekről, italokról, a dekorációról… Használd a fantáziád 🙂
Kérdezz s hallgass!
A legjobb beszélgetőpartner nem az, aki sokat beszél, hanem az, aki sokat kérdez és beszéltet. Ha ezt a módszert alkalmazod rengeteg informcióhoz juthatsz. Egy ilyen rendezvény feléhet egy kisebb közvéleménykutatással. Ha introvertált vagy, máris egy indok és trükk arra, hogy miért és hogyan beszélgess :-).
Használj névkitűzőt!
Tudod, olyan táblácskára gondolok, amilyet a konferenciákon szoktunk magunkra aggatni. Vehetsz az OfficeDepoban egyszerű műanyag tartót, beleteszel egy kartonra nyomtatott névvel és marketing cimkével ellátott kártyát. Vagy készíttethetsz a jevényexpresszel egy spéci kitűzőt.
Miért használd és hogyan ezeket a kitűzőket egy karácsonyi partyn?
- Azért mert egy ilyen eseményen könnyebben megszólítható leszel. Nem kell a téged kiszemelő résztvevőnek a megszólításon gondolkodnia.
- Ha Te szólítasz meg valakit, akkor könnyebben jegyzi meg a neved.
A kitűzőt általában mindenki a mellkasán a bal oldalra szokta kitenni. Te tedd a jobb oldalra ha jobbkezes vagy, azaz jobb kezed nyújtod a bemutatkozáskor kézfogáshoz. Erről itt van egy remek videó Nagy Kriszta Vérnyúltól. (Kriszta írta a Nevek harca című, személyesmárka-építőknek szóló könyvet.)
Legyen nálad névjegykártya!
Triviálisnak tűnik, mégis sokan mennek el egy-egy rendezvényre névjegykártya nélkül. Elkerülheted azt a ciki megoldást, hogy szalvétára írod az elérhetőséged, ha fel vagy szerelkezve egy rakás beszédes kártyával.
Fontos az utánkövetés!!
Az online marketingben nagyon jól tudjuk használni az utánkövetést, használd az offline rendezvényeken történt ismerkedés után is. Azaz, ne csak begyűjts névjegyeket, ismeretségeket, hanem ápold is a kapcsolatot. A friss ismerősöket a rendezvény után 2-3 napon belül keresd meg telefonon, mailben. Persze ne standard levelet küldj, mindenkinek ugyanazt. Hanem személyre szólót. Írd le, mond el, miről beszélgettetek a partyn, kérd ki a véleményét egy szakmai kérdésben, egy cikkel stbvel kapcsolatban.
A Növök karácsonyi partyn például találkozhatsz pályázatíróval, CRM szakértővel, stylisttal, business és life coach-csal, tanácsadóval, …..
Legutóbbi hozzászólások