Milyen hibát vétettél kezdő vállalkozóként? Hibáztál már valaha a vállalkozásodban?

Mik azok  a hibák, amelyeket a kisvállalkozások tulajdonosai általában elkövetnek az induláskor, illetve akkor, amikor vállalkozásuk növekedésnek indul?

Te hogy állsz ezekkel a hibákkal?  

Légy őszinte…

Biztosan nem Te vagy az első vállalkozó, aki az üzleti életben hibákat követett el.

Nem ritkaság, hogy azt látom vagy hallom, hogy az új vállalkozók a kritikus vállalkozási hibákat követik el a vállalkozásuk elindításakor, vagy akár később is.

Ha figyelmen kívül hagyod ezeket, ezek a hibák veszélyeztethetik vállalkozáod sikerét.

Ezeket a hibákat Te is elkövetheted.

Anno kezdő vállalkozóként – aki nem rendelkezett megfelelő ismeretekkel, képzési programmal, bevált rendszerrel vagy mentorral, akit követhet – én is elkövettem néhány hibát.

Keményen megtanultam a leckét. Ha tudtam volna, amit most tudok, akkor biztosan nem követtem volna el azokat a hibákat.

Bárcsak lett volna valaki, aki fogta volna a kezem, és elmondta volna nekem, hogy mit kell tennem, hogy elkerüljem ezeket a hibákat.

Ennek ellenére értékesnek tartom az elkövetett hibáimat, rengeteget tanultam belőlük, miattuk, ezért ma meg tudom osztani azokat veled.

Remélem, hogy ez a blogbejegyzés útmutatóként szolgál majd, amely segít felismerni és elkerülni a vállalkozási hibákat.

A kulcs az, hogy  a hibákat tanulási lehetőségnek lásd, s a tanultakat használd saját magad és vállalkozásod fejlesztésére.

1. Próbálsz futni, mielőtt járnál

Biztos vagyok benne, hogy hallottad már ezt a mondást: „meg kell tanulnod járni, mielőtt futni tudsz”. Hányan kezdenek bele dolgokba, mielőtt időt fordítanának az alapok megtanulására?

Az emberek gyakran jutnak mélyponta, amikor a dolgok nem működnek, s azon töprengenek, miért lett sikertelen a vállalkozásuk.

Fontos, hogy a főbb kérdésekre tudd a választ az induláskor. Például tudd azt, hogy mi az a fedezeti pont, mikor kezd profitábilissá válni a vállalkozásod, milyen csatornákon keresztül akarod elérni a célközönséged…

Koncentrálj a vállalkozás alapjaira.

Fontos, hogy legyen terved.

Az alapok elsajátítása után van szilárd alapod a vállalkozás elindításához.

A kezdeti szakaszban fontos, hogy letedd az alapokat, és a következőkre összpontosíts:

  • Vállalkozásod identitása.
  • Az üzleti terv elkészítése és a fő célkitűzések meghatározása.
  • Tudod, hogy mi lehet a potenciális üzleti ötlet vagy a piaci rés.
  • Piackutatás elvégzése a választott rést vagy üzleti ötletet illetően.
  • Helyes üzleti modell (ek) kiválasztása.
  • A versenyhelyzet meghatározása.
  • A fő erősségek és gyengeségek meghatározása, valamint a készségfejlesztéshez szükséges területek azonosítása a vállalkozás felépítésének és növekedésének elősegítéséhez.
  • Márkaépítés a választott piaci rés alapján (opcionális, de erősen ajánlott).
  • A célcsoport és az ideális ügyfél/vásárló azonosítása.
  • Tudd, hogy hol és hogyan fogod gyorsan felépíteni a célcsoportod.
  • Határozd meg, hogyan fogod elérni a célközönségedet.
  • Marketingstratégiák és értékesítési csatornák azonosítása.
  • E-mail lista építése.
  • Termék/szolgáltatás – fejlesztés.
  • Tanuld meg, hogyan építs csapatot magad, a vállalkozásod köré.
  • Tanuld meg, hogyan automatizálhatsz folyamatokat….
  • Tanuld meg, hogyan tervezd a bevételeket-kiadásokat, hogyan árazz.
  • Tudd az adózással kapcsolatos fontos szabályokat.
  • Tanuld meg, hogyan kell újra befektetni a profitot, ami végül még több pénzt termel neked.

2. Az indítás halogatása

Soha nem lesz megfelelő idő az (online) üzleted, vállalkozásod elindításához.

Miután úgy döntöttél, hogy ezt akarod csinálni, és kiválasztottad az üzleti ötletet, vegyél egy mély levegőt és vágj bele.

Fontos az, hogy elindulj.

Ne feledd, miután úgy döntöttél, hogy (online) vállalkozóvá válsz, a felfedezés útjára léptél.

Sokat fogsz tanulni magadról, a vállalkozósdiról, a konkurencuáról…

Ez egy olyan út, amelyen számos emelkedő és lejtő van, de van egy végső célja is.

Tudni fogod, mikor érkeztél meg.

Azt tanácsolom, hogy teljes mértékben kötelezd el magad a folyamat mellett, kövess egy képzési programot, egy bevált rendszert, vagy szerezz Mentort.

Ha eldöntötted, hogy vállalkozást akarsz, egy olyan tervet kell követned, amely végigvezet ezen az úton. Így tudod elkerülni azokat az általános hibákat, amelyeket az új és törekvő vállalkozók  nagy valószínűséggel elkövetnek (online) vállalkozásuk indításakor.

3. Azt gondolod, hogy mindent meg tudsz csinálni egyedül

Ha elolvasod a cikkeket, észre fogod venni, hogy folyamatosan megemlítem annak fontosságát, hogy befektess egy-egy képzési programba, bevált rendszerbe, vagy kövess egy választott, megbízható mentort vagy coachot.

Ennek az az oka, hogy valószínűleg hiányzik az (online) vállalkozás felépítéséhez szükséges alapvető készséged és ismereted.

A vállalkozás indításakor és üzemeltetése során  sok mozgó “alkatrészt” kell figyelembe venni és jól alkalmazni.

Ha nem tudod, mit mikor csinálj, megnehezíted a hatékony előrehaladást.

Lehetetlen mindent egyszerre megcsinálni, főleg a vállalkozás korai szakaszában.

Lehetséges, hogy néhány dolgot magad csinálsz, de hamarosan rájössz, hogy segítségre van szükség azokban a dolgokban, amelyeket nem tudsz, hatékonyan elvégezni.

Lehet, hogy csak szükséged van valakire, aki a helyes irányba terel.

Legtöbben megtettük ezt a lépést, és továbbra is tanulunk és kutatunk, miközben haladunk.

Tanulsz valami vagy valaki követésével.

A nap végén az a fontos, hogy megbizonyosodj arról, hogy minden, amit vállalkozásodban alkalmazol, teszel,  az helyes és a Te és a vállalkozáod érdekeit szolgálja.

4. Nincs küldetése

Az új vállalkozók gyakran belépnek az üzleti világba anélkül, hogy megfogalmazták volna, mi a vállalkozásuk küldetése.

Nincsenek nagy elvárásaik, és nem is tudják, milyen eredményt hozhat az üzleti életük.

A folyamatban nagyon korán meg kell határozni a végcélt, különben olyan, mint egy nyílt tengeren sodródni, abban a reményben, hogy eljutunk a rendeltetési helyünkre, de vagyunk biztos benne, hogyan.

Csak annyit tudnak, hogy pénzt akarnak keresni, ami bizonyos mértékben rendben van, de nem elég erős indok és motiváció egy (online) vállalkozás indításához.

Ha nem csak a pénzre fókuszálsz, akkor esélyed van arra, hogy valóban kihasználd a potenciáljaidat, és vállalkozásodat a következő szintre emeled.

Gondolkodj nagyban, célozz magasra, és rájössz, hogy bármit elérhetsz, amiről azt gondolod, hogy lehetséges.

Kemény munkát és elkötelezettséget igényel, de mindez nem lehetetlen.

Ne feledd: vállalkozást működtetsz, ezért vedd komolyan és kezeld is úgy.

5. Túl sok dolgot csinál egyszerre

Nagyon könnyű elmerülni és összezavarodni, amikor egyszerre sok dolgot csinálsz.

Ne feledd, hogy Rómát sem egy nap alatt építették fel. A te se akarj mindent egyszerre. Mindegyik feladatot kezeld külön-külön.

Nézzünk meg egy másik analógiát: hogyan lehet egy elefántot megenni?

Bekapod egyszerre, mint Saint-Exupéry kigyója, vagy falatonként?

A vállalkozás elefánt-szerű, hatalmas, és sok elemmel rendelkezik.Soha nem fogod tudni egyszerre “elfogyasztani”, és nem végezhetsz el minden feladatot egyszerre.

Egyszerűen nem lehetséges…

Egy dologgal kezdd, s halajd tovább a következőre, majd a következőre és így tovább, amíg az összes feladatot el nem véezted.

Készíts egy ellenőrző listát a tennivalókról, és pipáld ki, amelyikkel végeztél.

Meg kell határoznod a vállalkozás minden feladatát, akár hosszú, akár rövid távon.

Ezután fontossági sorrend szerint rangsorolj.

Kövesd a tervet, és haladj előre.

6. A hívogató ajánlatok elterelése

Folyamatosan bombáznak e-mailekkel, felbukkanó ablakokkal, azonnali üzenetküldéssel és különféle ajánlatokkal, mindegyik  azt ígéri, hogy a bemutatott termékek vagy szolgáltatások a legjobbak és azok, amelyekre szükség van a sikerhez.

Ha megvásárolod őket, minden problémád megoldódik, és örökké boldogan élsz.

Nem lenne jó, ha ez lehetséges lenne?

Először emlékezz arra, hogy vállalkozásod van, és az időd értékes.

Tanuld meg hatékonyan kezelni, így nem pazarolhatod felesleges dolgokra, amelyek nem járulnak hozzá vállalkozásod sikeréhez.

Állítsd be azt az időtartamot, amit arra szánsz, hogy  elolvasod az összes e-mailt együtt, és egyszerre megnézed az sms-, messenger-, insta-…üzeneteket, ahelyett, hogy minden egyes értesítésre felkapnád a fejed.

Hacsak nem élet és halál kérdése, próbáld meg ezt elkerülni.

A másik dolog, amit meg kell jegyezned, hogy nem kell mindent megvenned, amit kínálnak neked.

Eljön az idő, amikor sok pénzt kell költened speciális szolgáltatásokra, például a fizetett forgalom vagy az e-mail marketing finanszírozására.

Ehhez be kell fektetned egy jó  e-mail szolgáltatásba, de vedd figyelembe, hogy vannak olyan ingyenes szolgáltatások is, amelyek elérhetők, bár korlátozott kapacitásúak.

A vállalkozás növekedésével és a listára feliratkozó ügyfelek számának növekedésével érdemes lehet fontolóra venni a fizetős szolgáltatás igénybevételét.

Ez egy lépésről lépésre történő megközelítés, és megtanulod, ahogy haladsz.

Amit hangsúlyozni akarok neked, az az, hogy ne érzed, hogy meg kell vásárolnod valamit, csak azért, mert valaki más mondja.

Az időzítés döntő fontosságú. A vállalkozás felépítése és növekedése során döntened kell arról, mikor kell vásárolnod dolgokat.

Meg kell különböztetni mi kötelező, szükséges kellék a vállalkozás fejlődéséhez és ha véletlenül nem rendelkezel, akkor nem tudsz előrelépni nélküle, vagy csak a kívánságlista része.

Tervezz a vállalkozása igényeinek és költségvetésének megfelelően.

7. Nem cselekszik

A vállalkozás nem önmagától épül fel.

Kicsit bizar és küzdeni kell, minél hamarabb jössz erre a felismerésre, annál könnyebb lesz az út.

Igen, ez kényelmetlen, és arra késztet, hogy olyan dolgokat tegyél, amelyek nem tetszenek.

Csak meg kell tanulnod kilépni a kényelmi zónádból.

Ne feledd, hogy a siker a következő tudás eredménye:

  • Mit tegyek?
  • Mikor kell tennem?
  • Hogyan kell a dolgokat helyesen csinálni ?
  • És hatalmas lépéseket kell tenni.

Legyél az, aki létrehoz dolgokat.

Minden tanulási lehetőséget vagy képzést, amelyet elvégzel, be kell illesztened a tervedbe.

Egyes vállalkozók oly sok órát töltenek új dolgok tanulásával:

  • Képzési programot vagy mentort követnek.
  • YouTube videókat néznek.
  • Könyveket olvasásnak.
  • Online kutatást végeznek.
  • Konferenciákon vagy szemináriumokon vesznek részt.

De nem megfelelően alkalmazzák a gyakorlatban azt, amit megtanultak, így kevesebbet profitálnak belőle.

8. Nem produktívak

Úgy tűnik, hogy nagyon elfoglaltak, de valójában nem produktívan dolgoznak.

Vigyázz arra, hogy milyen munkát végzel. Ha olyat, ami felesleges lehet, vagy nincs nagy jelentősége, hogy segítsen  a vállalkozásod céljainak elérésében, ne csináld.

Legyen az egyensúly úgy, hogy 20% -ot tanulsz és 80% -ot cslekszel.

Ennek a koncepciónak a Pareto elv az alapja.

Itt a cél az, hogy eredményesebb legyél úgy, hogy kevesebb idő alatt több munkát végzel el.

Ezt úgy lehet elérni, ha napi célokat tűzöl ki, s a nap folyamán elvégzendő feladatokra összpontosítasz, és azoka a befejezésekor kipipálod.

Ehhez a Trello táblát vagy az Asanát ajánlom. Ezek egyszerű projektmenedzsment eszközök, amelyek lehetővé teszik a feladatok és célok listájának vizuálisan történő beállítását.

Állítsd be az összes feladatot napra,  hétre vagy  hónapra egy oszlopban. Amikor elkészült egy feladat, helyezd át a kész listába, és ismételd ….

Kiemelve azt, amit már fentebb említettem, tanuld meg hatékonyan kezelni az idődet.

9. Nem reálisak az elvárások

Bármi legyen is a vállalkozásindítással, a vállalkozás felépítésével kapcsolatos félreértésed, meg kell próbálnod félretenni.

Sok ember  nagy elvárásokkal kezd el vállalkozni.

A hagyományos „tégla- és habarcs” üzleti modellel összehasonlítva az online üzleti mődellek bizonyos mértékben sokkal könnyebbek.

Fontos azonban megjegyezni, hogy az online vállalkozások is saját kihívásokkal járnak, amelyeket meg kell tanulni kezelni és leküzdeni.

A vállalkozói “utazás” során szükséges az önismeret, sok múlik rajta, vállalkozó leszel, vagy sem.

Adj magadnak legalább egy, reálisan 12 hónapot, vagy esetleg néhány évet, mielőtt várnád a nehéz munkáért járó jutalmat.

Rendkívül fontos, hogy szilárd meggyőződéssel hidd, hogy a siker lehetséges, és időben megérkezik hozzád is.

Ne feledd, hogy  szemmellátható eredmény nem érhető el egyik pillanatról a másikra.

A legjobb stratégia az, hogy hosszú távon gondolkodsz, és a célod egy tartós, fenntartható vállalkozás felépítése.

Haladj folyamatosan, és tartsd be a tervet.

Lassan, de biztosan eljutsz oda ahova szeretnél.

Megjegyzendő üzenet

Bárhol is legyél a vállalkozásod bármelyik szakaszában, tudd, hogy soha nem késő a dolgok rendezése.

Nem számít, ha vadonatúj, vagy tapasztalt vállalkozó vagy.

Mindig van valami új vagy jobb, amit megtanulhatsz, hogy javítsd a szokásaidat és taktikádat, amelyet vállalkozásodban használsz.

Az a nap, amikor abbahagyod a tanulást, az a nap, amikor abbahagyod a fejlődést, növekedést.

Egy folyamaton mész keresztül …

Utazásod minden szakaszában változást fedezhetsz fel magadban, remélhetőleg a jó iány felé.

  • Üzleti hibák
  • Kihívások
  • Kudarcok
  • Kétségek
  • Csalódások
  • Bizonytalanság
  • Félelem
  • Küzdelmek
  • Túlterheltség

… És az öröm is az, ami hosszú távon remélhetőleg jó vállalkozóvá tesz.

Egyesek szerint a kudarcokra szükség van a sikeressé váláshoz.

Nagyszerű tanulságokat tanítanak, és nagyon szükséges tapasztalatokat adnak az üzleti életben való túléléshez.

Nélkülük nem lesz tudomásod arról, hogy mi működik valójában, és mit kell elkerülni.

… Azt mondom, hogy hibázz gyorsan, így negtudhatod ,mi nem működik a számodra.

Ezzel viszont rengeteg időt és pénzt takarítasz meg, lehetővé téve azt, hogy arra összpontosíts, amely potenciálisan és reálisan eredményt hozhat a számodra.

A nap végén az EREDMÉNYEK számítanak.

Valójában az üzleti életben többször hibázunk, s folyamatosan tanulunk.

Addig próbálkozz, amíg meg nem találod:

  • Az “Igen”t
  • A fantasztikus terméket, szolgáltatást és ügyfelet
  • A győztes ötletet
  • A működő stratégiát vagy rendszert
  • Bevált módszert, programot vagy képletet, stb

Egyszerűen fogalmazva…

Amit a vállalkozásban szeretek, az az út és az általunk megkezdett folyamat, az igazi POTENCIÁL, amit mindannyian elérhetünk, valamint az értékes ESZKÖZÖK, amelyeket használunk és fejlesztünk.

Az igazi érték valójában Te vagy, és akivé válsz ebben a folyamatban, miközben a vállalkozásodat építed.

Lényegében az a felbecsülhetetlen értékű eszköz, ami a szakértelmed és ismereted, ami lehetővé teszi, hogy értéket teremts a piacon.

A nap végén, őszintén szólva, csak azért fizetnek, ha ÉRTÉKET adsz a piacon.

A vállalkozói tevékenység alapvetően folyamatos tanulási folyamat, és ez a fő oka annak, hogy folyamatosan ismételem a készségekbe való befektetés fontosságát.

Soha nem mondhatod, hogy eleget tud.

… nem tudod, mit nem tudsz.

Az üzleti hibák és kudarcok, amelyekkel az út során találkozol, nem határozzák meg sem a jövőt, sem a végső eredményeket.

Azért vannak, hogy a helyes irányba tereljenek, így végül eljuthatsz a rcélodhoz.

Továbbra is légy éhes, ambiciózus, szenvedélyes, koncentrált és tegyél meg mindent, ami az álmaid és céljaid eléréséhez szükséges.

Tanulj a vállalkozási hibáidból.

Fektess önképzésbe és személyes növekedésbe az üzleti és a magánéleted minden területének javítása érdekében.

Légy kész arra, hogy irányt változtass, amikor jobb hatékonysági módszereket fedezel fel a dolgok jobb elvégzésének érdekében, hogy elősegítsd vállalkozásod fellendülését és a jövőbeli sikerek gyors növekedését.

Milyen végzetes vállalkozói hibákat vétettél a vállalkozásod elindítsa óta? Kérlek, osszd meg velünk kommentben.

Ne maradj le a friss cikkekről!

Kérlek, ne felejtsd el megosztani a cikket a barátaiddal. 🙂