Igen. Ma már minden vállalkozásnak kell honlappal rendelkeznie. Ha vállalkozni akarsz, vagy már vállalkozol (mindegy, milyen területen) neked is kell egy honlap. Ez a cikk a weboldalhoz szükséges “eszközökről” szól.
Mire jó egy weboldal, honlap?
Ma, amikor mindenki a neten keres szolgáltatást, terméket, információt… a honlapod a digitális névjegykártyád, információs eszközöd, amellyel információt adsz, bizalmat építesz és vevőt szerzel.
Sokan azt gondolják, hogy elegendő nekik egy statikus oldal, rajta az elérhetőségük, szolgáltatási áraik, aztán csók. De ez nem elég. Egy statikus, semmi tartalmat nem adó oldal tényleg csak névjegykártya helyett van. A neten szörföző, keresgélő emberek el sem jutnak az oldalra, nemhogy vásároljanak. Márpedig azért vagyunk a weben a vállalkozásunkkal, hogy ne csak az ismerőseink tudják, hogy mi milyen szolgáltatást, terméket árusítunk, hanem minél több ismeretlen ember is, akinek a problémájára épp nálunk van a megoldás.
Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, egy jó honlap kell. OK, de…
…mitől jó egy honlap? Mi kell hozzá?
A honlap akkor jó, ha
- Kell egy domain, mint pl. a vallalkozonoiklub.hu. A domain:
- legyen rövid, könnyen megjegyezhető
- a legjobb, ha a kiemelkedő, legjelentősebb kulcsszavad a domained, de ha az már foglalt, akkor se csüggedj, hatékony keresőoptimalizásssal előre kerülhet a honlapod a keresőben.
- Földrajzi területnek megfelelő domaint válassz. Tehát, ha a célpiacod magyar, akkor mindenképpen a .hu végződésű domaint válaszd.
- Kell egy tárhely. HDD vagy SSD? Shared, deeikált, menedzselt, vagy VPS? A tárhelyekről Túri Gáborral, az Online Világ alapítójával beszélgettem, a videót nézd meg itt, vagy az alábbi képre kattintva.
- Kell egy tartalomkezelő motor, ami az oldalt működteti. Három ingyenes tartalomkezelőből választhatsz: drupal, joomla és a legelterjedtebb a WordPress. Persze a motor beállításai is fontosak és a honalp működését, funkcióit segítő bővítmények (pluginok) száma és minősége sem elhanyagolható, ha egy jó és gyors weboldalt akarsz.
- Kell “dizájn”. Azaz a a kinézete a honlapnak. Ezt lefejlesztetheted drágán, vagy megoldhatod néhyány 10 dollárból egy igényes sablonnal. Persze vannak teljesen ingyenes sablonok is, de ha egy jó honlapot akarsz, ne ezen spórolj. Lényeg, hogy olyan sablont válassz, ami olyan funkciókkal rendelkezik, amire szükséged van, vagy ami kellően sokoldalú, de a számodra haszontalan funkciókat ki tudod benne kapcsolni.
- Keresőoptimalizált (SEO) tartalom, amely folyamatosan bővül, azaz tartalommarketing stratégia szerint mindig friss, releváns, témádba vágó kulcsszavakra optimalizált információkat írsz (vagy iratsz).
- Optimalizált képek. A képek segítik a megértést, döntést. Legjobb, ha saját képeket használsz, de használhatsz stockfotókat is, lényeg, hogy a mérete optimalizát legyen, mert ha hatalmas méretű képeket töltesz fel a honlapodra, akkor nagyon lassú lesz az oldalbetöltés és a látogatók hamar lelépnek tőled.
- Hírlevél-szoftver. A netes térben minden fontos platformon (Facebook, Insta, stb) ott kell legyél, de a legfontosabb, hogy a látogatókkal közvetlen kapcsolatot is tudj tartani, amit Te irányítasz, befolyásolni tudsz. Ezt úgy tudod elérni, ha az oldallátogatóktól megszerzed az e-mailcímüket. Persze ennek “ára” van, valamit kell adnod érte cserében, ezt a valamit hívjuk “csalinak”. (Ha nem tudod, mi a csali, rengeteg cikk van a témában a neten, keress, olvass.) A hírlevélszoftverben generált formulákat teszed ki a honlapra, s a formok segítségével gyűjtöd a mailcímeket, s a szoftver automatikusan kiküldi a “csalit”. A szoftver segítségével tudod a leveleket egyszerre kiküldeni a feliratkozott, potenciális vásárlóidnak pl. az új blogbejegyzésekről, s nem kell egyesével levelet írnod az outlookból….
De mielőtt hozzálátnál webfejlesztőt (mint, amilyen a fentebb látott videóban Gábor) keresni és a honlapod vázát, kinézetét… megtervezni, tervezd meg a vállalkozásod. Tudod már, kinek, mit, hogyan, milyen üzleti modellel akarsz eladni? Ha még nem, akkor előbb kezdj ezzel.
Legutóbbi hozzászólások