Nem vagy egyedül, ha túlterheltnek érzed magad egy új vállalkozás indításának költségei miatt. Függetlenül attól, hogy extra pénzt kell felhalmoznod az irodahelység bérléséhez, a márkád arculatának, imázsának megtervezéséhez vagy a terméked/szolgáltatásod forgalmazásához, nehéz lehet a költségvetési kereteden belül maradni.

Itt van néhány terület, ahol kezdő vállalkozóként minimalizálhatod a költségeket – a minőség veszélyeztetése nélkül.

1. LOGO DESIGN

Miután kitaláltad a vállalkozásod nevét, a következő lépés – a logó tervezése, amely meghatározza a teljes márka imázsát – félelmetes lehet. Professzionális grafikust megbízni a feladattal nem mindig felel meg a költségvetésünknek, és kevesen vagyunk olyan művészi beállítottságúak, és ügyesek, hogy magunk készítsük a logót.

Ha meg akarod mégis oldani a logó kérdést, anélkül, hogy veszélybe sodornád a jó megjelenést és a professzionalizmust, próbálj ki logótervezőket. Ezek az eszközök megfizethetőbbek, mint  egy profi grafikus, és rengeteg testreszabási lehetőséget kínálnak.

2. WEBOLDALFEJLESZTÉS

Egy csili-vili új weboldal elindítása szerves része az új vállalkozás indításának. Mivel gyakran a weboldal az első hely, ahol a leendő ügyfelek interakcióba lépnek a vállalkozással, így valószínűleg felmerül annak gondolata, hogy időt és pénzt fordíts weboldalad UX és SEO tökéletesítésére.

Szerencsére ma már egy weboldal felépítése egyszerűbbé,  egyre hatékonyabbá és költségkímélőbbé vált. A weboldalépítési eszközök hasznos megoldások a kisebb vállalkozások számára, amelyek csak kevés keretet tudnak a weboldalfejlesztésre szánni. Van egy drag-and-drop felületük, amely lehetővé teszi még a kisvállalkozások számára, hogy vonzó, igényes, egyedi dizájnú és teljesen funkcionális weboldalakat készítsenek.

3. MARKETING

A marketing nagy kiadást jelenthet vállalkozásod számára, de ez egy olyan terület, amelynek óriási költségmegtakarítási potenciálja van. Csökkentsd a reklám hagyományos formáit (szórólap, plakát, offline újsághírdetés); általában drágák. Ehelyett használd az online marketinget, és ügyelj arra, hogy az organikus (értsd: ingyenes) digitális marketing elemre (SEO) is összpontosíts.

Szentelj időt az organikus marketing technikákra a szociális média platformon ( Facebook, az Instagram és a Pinterest), amelyek saját (ingyenes) elemző eszközökkel érkeznek. Használhatsz ingyenes SEO eszközöket is, például a Google Analytics szolgáltatást, amely segít megtakarítani a SEO platformon felmerülő költségeket. És ne felejtsd el a szájról szájra marketinget sem; a boldog ügyfelek a legjobb támogatók, legjobb reklámok.

4. PROJEKTKEZELÉS

Az idő, pénz,  a halogatás és  a nem megfelelő irányítás  munkafolyamatok hatékonyságát csökkentheti és rengeteg időt pazarol. A csapat feladatainak hatékony kezelése viszont elősegíti a dolgok gyorsabb elvégzését, lehetővé téve új projektek felvételét és hosszú távon több profit megszerzését.

Az üzleti költségeket csökkentheted ingyenes projektkezelő eszközökkel (Trello, Asana, Nostromo…), amelyek segítenek a projektek munkafolyamatainak kezelésében. Ezek az eszközök,  lehetővé teszik a feladatok megszervezését és rangsorolását, valamint megosztását a csapattal. A kommunikációs csatornák: például a Skype és a Zoom, hasznosak a csapattagokkal és az ügyfelekkel való koordinációban, és költséghatékonyan segítenek  a félreértésekkel és a téves kommunikációval járó akadályokat megoldásában.

5. ALKALMAZOTTAK

Egy másik trükk költségmegtakarításra, ha szabadúszókat “alkalmazol” olyan feladatok elvégzésére, amelyek nem a Te vállalkozásodnak az alapvető feladatai. A szabadúszókat olcsóbban alkalmazhatod, mint az alkalmazottakat, mivel nem fizetsz utánuk járulékokat.

A kicsi és a feltörekvő vállalkozások számára a szabadúszók  igénybevétele lehet a kulcs a költségek minimális szinten tartására.

7. ADATTÁROLÁS

Ahogy növekszik vállalkozásod, egyre több adatot gyűjtesz be minden nap. Ha több merevlemezt vásárolsz az adatok tárolására, az meglepően költséges.

Az adatok tárolásának költséghatékonyabb módja az, hogy felhőalapú adattárolási platformokat használsz, akár együttműködési eszközként is, ami lehetővé teszi a dokumentumok valósidejű szerkesztését, a dokumentumok tárolása mellett.

8. IRODAI KELLÉKEK

Az irodai kellékek drágák lehetnek, különösen akkor, ha külön-külön vásárolsz tételeket. Próbálj meg nagy mennyiségben vásárolni nagy szállítóktól és nagykereskedőktől – és ne felejtse el megbeszélni az árat.

9. SZOLGÁLTATÁSOK

A közművek – villamos energia, gáz, víz és egyéb – költségei horribilisek tudnak lenni, ha nem vigyázol. Miután kiválasztottad az irodahelyiségedet, s mielőtt belemerülnél a munkába, vess egy pillantást az elektromos rendszerre. Az energiaköltségek csökkentése érdekében válaszd a környezetbarátabb megoldásokat, például az energiatakarékos LED-izzókat, a szigetelt ablakokat és akár a napenergiát is. A vállalkozásod és a bolygó egyidejű segítése hosszútávon megtérül!

 

10. IRODAHELYISÉG

Ha még nem sok pénzt tudsz költeni irodahelyiségre, akkor inkább az egyéb költségeket részesítsd előnyben. A stratégiailag megtervezett kompakt iroda lenyűgözheti az alkalmazottakat és az ügyfeleket, de ha nem tudod kitermelni az árát, várj az irodabérléssel.

Ha csak egyedül vagy a vállalkozásodban, próbáld meg otthonról működtetni  a vállalkozásod. Ha úgy döntesz, hogy külön irodahelyiséget bérelsz, keress olyan helyet, amely többcélúvá tehető. Egy jól megtervezett helyiség például kettős szerepet is betölthet. Működhet irodaként és workshopteremként.

Összefoglalva

Készen állsz a vállalkozásod elindítására? Ne félj a költségektől. Számos olyan lehetőség közül választhatsz, amelyek segítenek vállalkozásod költségvetésének megóvásában, a szabadúszó igénybevételétől az automatizált tech eszközök használatáig. Online eszközök használatával és stratégiai tervezéssel csökkentheted a költségek egy részét, miközben üzleti céljaidat teljesíted.

Ne maradj le a friss cikkekről!

Kérlek, ne felejtsd el megosztani a cikket a barátaiddal. 🙂