Az idő és a pénz mindig szerepel azoknak a kihívásoknak a listáján, amelyekkel a kis-, kezdő vállalkozók szembesülnek. Ezek mögött azonban más problémák húzodnak meg. Ebben a cikkben 9 problémát szedtem össze, s megtalálod hozzájuk a megoldást is. Ne aggódj,  felül tudsz emelkedni ezeken a problémákon.

1. A tudás és készségek hiánya

Minden vállalkozónak (a vállalkozó is ember) vannak erősségei és gyengeségei. Az intelligens vállalkozó tesz a fejlődéséért. Ismerd meg gyenge területeidet, és találj mentort vagy képzést, fejleszd magad.

2. Információs túlterheltség

Az információ villámgyorsan áramlik, de nem mindegy milyen forrásból szerzed be az információkat. Az első cikk, amelyet látsz, előfordulhat, hogy marketing manipulációs céllal íródott, ezért ne bízz minden megjelenő trendben vagy népszerű cikkben, amely eléd kerül. Ehelyett kérdezd meg a mentorodat, hogy milyen információforrásokban bízhatsz. Próbáld ki őket, és ragaszkodjon azokhoz, akik bizonyított tényszerű eredményekkel rendelkeznek.

3. Stratégia hiánya

Seneca szerint: Tudnod kell, melyik kikötő felé tartasz, mielőtt be akarnád fogni a jó szelet, mely odarepít. Meg kell határoznod vállalkozásod hosszú távú stratégiai prioritásait, és célokat kell kitűznöd ahhoz, hogy odaérj. Ezután legalább negyedévente egyszer szánj időt arra, hogy értékeld ezeket a prioritásokat és célokat, és szükség szerint módosítsd őket.

4. Az innováció elutasítása

Hogy a vállalkozásod a következő szintre lép-el, attól függ, hogy hajlandó vagy-e megváltoztatni a status quo-t. Néha el kell engedni, ami nem működik, és valami teljesen újat kezdeni. Legyél hajlandó kockázatokat vállalni, próbálkozz más megközelítésekkel, és lépj be olyan piacokra, ahová mások nem mennek. Lehet, hogy fel kell áldoznod a jó dolgokat, hogy nagyszerűbb dolgokat csinálhass.

5. Mindent egyedül csinálni 

Ha egy kisvállalkozásod van, alkalmazottat, segítséget felvenni alacsonyabb nyereséget és magasabb költségeket jelent. Értem. De ha mindent egyedül próbálsz meg elintézni, visszahíni a nemfogadott telefonhívásokat, kezelni az ügyfeleket, a a marketinget csinálni… Lehet, hogy kevesebb költség, de kevesebb bevétel is. Gondold át: egy másik személy termelékenységének növekedése ellensúlyozhatja a költségeket.

Kapcsolódó cikk:  Ne akarj mindent egydül csinálni!

6. A csapattagok megtalálása

Minden vállalkozás küzd, hogy megtalálja a megfelelő embereket, de ha kisvállalkozó vagy, minden pénz számít. Éppen ezért hosszabb időre kell befektetned. Lassan és komolyan csináld végig az interjú folyamatát. Hozz létre egy listát az elvárásokról, mit vársz el az új csapattagtól. Várd meg a tökéletes jelöltet, majd szerződj vele a siker érdekében. Ahogy a vállalkozásod nő, olyan embereket vegyél fel a  csapatodba, akiknek készségei kiegészítik a tiédet. Ne csak olyan embereket vegyél fel, akik úgy gondolkodnak és cselekednek, mint te.

7. Ügyfelek megkeresése és megtartása

Az ügyfélkör építése a kisvállalkozások egyik legfontosabb kihívása. Nehéz versenyezni a nagyobb vállalatokkal, de ez nem jelenti azt, hogy esélytelen vagy a nagy vállalatokkal szemben. Te egy csinálj egy dolgot nagyon jól, amelyet egy hatalmas vállalkozás biztosan nem tud: legyen kiemelkedő  az ügyfélszolgálatod. Az ügyfelek számára a legmagasabb szintű, professzionális élményt nyújtsd, és fejleszd kei az ügyfeleid hűségét. Ne felejtsd el, hogy a vállalkozás kapcsolatok építéséről szól.

8. Egy ügyfélre támaszkodás

Amikor a vállalkozásod még csecsemőkorban van, egy nagy ügyfél hatalmas bevételi forrást biztosíthat. De előbb-utóbb ez a patak kiszárad. A csapda elkerülése érdekében ne alapozd vállalkozásod pénzügyi helyetét egy ügyfélre. Ehelyett menj új ügyfelek után. A mai világban a közösségi médiában való jelenlét elengedhetetlen. Az online világban történő kapcsolatépítés nagyon  fontos. DE egy személyes találkozás felülmúl minden képet az Instagramon, Facebookon. Hozd egyensúlyba az online és az offline kapcsolatépítést, akkor megállíthatatlan leszel.

9. Fizikai kifáradás

A kezdő és kisvállalkozásoknál a tulajdonos a vezérigazgató, a  könyvelő, az értékesítő, a marketinges és a titkárnő, az ügyfélszolgálatos  is. Fárasztó. Ha padlót fogsz, az üzleted is  földre kerül. A személyes igények figyelmen kívül hagyása nem vezet jóra. Lazíts, kapcsolódj ki. Legyen a munkádhoz nem kapcsolódó hobbit. Szánj időt a családodra. Mindig több munka lesz, de családod csak egy van. A vállalkozói lét legjobb része az, hogy a vezetőülésben ülsz. Amiért dolgozol, az a tiéd. Ne hagyd, hogy bármi megakadályozzon abban, hogy egy olyan életet élj, amilyet megálmodtál magadnak. Meg tudod csinálni!